چهارشنبه ۴ مهر ۱۴۰۳ |۲۱ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 25, 2024
تعطیلی شنبه

حوزه/ ابعاد مختلف مصوبه اخیر مجلس شورای اسلامی در افزایش تعطیلات هفتگی کشور و تعطیلی روز شنبه، در شورای قرارگاه کنش‌گری حوزه‌های علمیه و روحانیت، مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری حوزه، جلسه چهل و هفتم شورای قرارگاه کنش‌گری حوزه‌های علمیه و روحانیت، یکشنبه سی‌ام اردیبهشت ۱۴۰۳ با حضور اعضای این شورا، در سالن جلسات مرکز رسانه و فضای مجازی حوزه‌های علمیه برگزار شد.

بر اساس این گزارش: در این جلسه، پس‌از بحث و تبادل‌نظر پیرامون مصوبه مجلس شورای اسلامی در زمینه تعطیلی روز شنبه و آرای علما و بزرگان دینی در این‌خصوص، مقرر گردید: با رهنمود مدیر حوزه‌های علمیه، بررسی‌های علمی و پژوهشی در ابعاد دینی، فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و سیاسی این موضوع انجام‌شده و نتایج، به شورای قرارگاه ارائه شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • محمد IR ۱۰:۵۲ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۹
    1 1
    دلایل اولویت دار بودن و مزایای افزایش تعطیلات پایان هفته کارمندان دولت :1- این موضوع چون توسط 136 نفر از نمایندگان ملت تصویب شد مخالفت با آن باعث بی اعتبار شدن مجلس و کاهش مشارکت در انتخابات آینده می شود. 2-چون کارمندان تهران بجای شنبه ها پنجشنبه ها تعطیل اند این رویه موجب تبعیض و بی عدالتی علیه کارمندان شهرستان ها می شود.3- تعطیلات یکسان واحد های ستادی و شهرستانی باعث افزایش هماهنگی آنها میشود.4- کارمندان تهرانی بخاطر تعطیلی پنجشنبه ها، در طی سال، 53 روز بیشتر از کارمندان شهرستانی از تعطیلات برخوردارند این مساله باعث نارضایتی شدید کارمندان شهرستانی و احساس تبعیض، کاهش انگیزه شغلی و بهره وری آنان می شود. 5- باعث صرفه جویی در مصرف آب و برق می گردد. 6-باعث کاهش یک ششم از هزینه های تلفن، اینترنت، بنزین و گاز ادارات دولتی و حذف هزینه نهار کارمندان تهرانی می شود 7- فرصت تعاملات بیشتر اعضای خانواده و تحکیم بنیاد خانواده را افزایش می دهد. 8- فرصت لازم برای رفع خستگی جسمی و ذهنی کارمندان و آمادگی بیشتر آنها برای انجام وظایف شغلی در هفته آتی را فراهم می آورد و بطور غیر مستقیم موجب افزایش بهره وری می گردد. 9- از 195 کشور دنیا فقط 2 کشور یعنی جیبوتی و ایران تعطلات هفتگی شان یک روز می باشد به نظر می رسد افزایش تعطیلات پایان هفته، موجب افزایش بهره وری کارکنان دولت مخصوصا کارکنان زن شود.10- حضور فیزیکی در محیط کار چندان مهم نیست آنچه مهم هست آمادگی ذهنی و خلاقیت برای انجام کار درست است نه نمایش کار کردن یا خرابکاری، فرق ایران با کشورهای توسعه یافته که بعضا تا سه روز در هفته تعطیل هستند همین است.